Histoire de Rollot
- Rollot au Moyen-Âge -
Livre IV - Chapitre I - Texte n°9
Ludovic Baillet

I/ Introduction

Le texte ci-dessous provient du cartulaire de l'abbaye de Saint-Corneille de Compiègne, œuvre du chanoine Émile-Épiphanius Morel. Il s'agit plus précisément de la charte n°CCXLIII figurant aux pages 359 à 360 du tome premier dudit cartulaire.

Ce qui a trait à la commune de Rollot est mis en évidence.


II/ Version française

CCXLIII

L'avouerie et la vicomté de Mesvillers, Faverolles et la Villette-lès-Rollot
Robert de la Tournelle

Mai 1201

Robert, seigneur de la Tournelle, chevalier, et Marie, sa femme, en discussion avec le monastère de Saint-Corneille, relativement à la justice de l'avouerie et de la vicomté qu'ils ont dans les trois villages de Mesvillers, Faverolles et la Villette 1, appartenants à l'abbaye de Compiègne, concluent avec les religieux l'arrangement suivant.

Tous les droits de justice et toutes les amendes perçus dans les limites de l'avouerie et de la vicomté des trois villages susdits et sur leur territoire, seront partagés par moitié entre le seigneur de la Tournelle et le monastère. Il en sera de même de la recette des revenus touchés indivisément, soit aux champs, soit dans les villages. Exception est faite pour les maisons des maires, les fermes de l'abbaye, les cimetières, les terres des églises et les carrefours ou places publiques, qui restent la propriété des moines. Les sergents du seigneur de la Tournelle et ceux de Saint-Corneille prêteront serment de veiller fidèlement aux intérêts communs confiés à leur garde.

Le fils de Robert de la Tournelle, chevalier, comme son père, et nommé également Robert, a, de concert avec sa femme Marguerite, approuvé toutes les clauses de cet accord.

CRV, CCLXXIX. — CRp, 278.

1 Canton de Montdidier, Somme.


III/ Commentaires du chanoine E. Morel

Les conventions relatives à l'avouerie, dont il est ici question, seront renouvelées au mois de mai 1231.

 


IV/ Version latine (version originale)

De pace facta inter nos et dominum de Tornella super juribus de Mesviler, de Faveroles et de le Vilete.

Ego Robertus, dominus de Tornella, miles, et Maria, uxor mea, notum facimus omnibus presentem paginam inspecturis, quod cum querela verteretur inter nos, ex parte una, et conventum Compendiensem, ex altera, super justitia advocationis et vicecomitatus, quam advocationem et vicecomitatum nos habemus in tribus villis ecclesie Compendiensis, videlicet Mesvilier, Faverolis et Villula, in qua justitia idem abbas et conventus partem habebant ; tandem mediantibus bonis viris in hunc modum est sopita quod omnis justitia et omnia forisfacta, que accident infra dictos advocationem et vicecomitatum trium villarum predictarum et territoria earum, equaliter inter nos et dictos abbatem et conventum partientur, et omnia forisfacta reddituum ex utraque parte provenientium et in campis et in villis similiter equaliter partientur ; et nos habebimus unam medietatem et dicti abbas et conventus aliam medietatem, exceptis domibus majorum et curiis dicte ecclesie et atrio et manso et quadrivio que dicte ecclesie libere et quiete in perpetuum remanebunt, sicut in alia carta nostra super predictis confecta plenius continetur. Firmiter autem promisimus dictis abbati et conventui, quod nos et heredes nostri curabimus et faciemus quod servientes nostri fidelitatem facient per sacramentum suum dictis abbati et conventui vel servientibus eorum de omnibus predictis fideliter, et de omnibus aliis que inter nos et dictos abbatem et conventum communia sunt vel erunt, ad honorem, utilitatem et commodum utriusque partis colligendis, conservandis et percipiendis ; et hoc sacramentum prestabitur ab, omnibus servientibus dictarum trium villarum utriusque partis quicumque illi, fuerint. Hec autem omnia predicta ego Robertus miles, dicti Roberti filius, et Margareta, uxor mea, ad majorem securitatem voluimus, laudavimus, creantavimus et promisimus, fide prestita corporali, fideliter servaturos et cum sigillo dicti patris mei sigillum meum presentibus litteris apposui. Et ut predicta rata et illibata in perpetuum maneant ipsa juravimus, nos omnes predicti, bona fide observare et presentem paginam dicte ecclesie tradidimus sigillorum nostrorum munimine roboratam

Actum anno Domini millesimo ducentesimo primo, mense maio.

 


 

Sommaire
Sommaire

Livre
Livre

Chapitre
Chapitre

Précédent
Précédent

Suivant
Suivant